Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-10, 19:41   #7883
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Hammar'n: HP-Arbeither (finns ett gäng på DLS, om dom inte är inbyggda) + ett gäng gubbar gjorda av author Sholborn, minns inte vad dom heter original (har döpt om alla mina), men alla börjar på Cuk-, och finns på DLS.
-----------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det är nog "gammeldanskar" Nohab TMY som jag har för mig Ekan gjort några ommålningar av, den gröna på bilden hittar jag dock inte - Ekan kan kanske tala om var han gömt den !?
Opps, glömde bort att jag skulle svara på det här:
Det är faktiskt "norrmän" på bilden (ommålningar på TANE's inbyggda "norrbagge"), inte för att jag vet vad som skiljer dom åt, men dom duger som gammeldanskar åt mej, hehe.

Mina ommålningar på Nohab lok som finns här på forumet någonstans, gjorde jag för cirka 100 år sen på gamla Paintshield (eller vad nu heter) modellen, minns inte ens vad dom är ommålade till (tror det var Tågab, eller nått liknande) .

Förresten, hur visste du att jycken heter Donald T ??
Han fick det namnet efter sin namne "over there", han spretar nämligen med tassarna, och gör någon sorts krummelur med svansen, som ser ut ungefär som D. Trumph's fingrar gör, när han snackar och gestikulerar .

----------------------------------------------------------------

Och tack allihopa för alla trevliga kommentarer .

__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat