Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-31, 16:29   #36
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Inatt avinstallerade jag tågsimulator och sen installerade jag igen med min RailWorks skiva.
Från en skiva?

Installationen av Train Simulator har väl endast varit nedladdning sedan många år nu. När jag gör ominstallation så behöver jag i princip bara radera allt varpå Steam känner av det och laddar ner allt igen. Tredjepartsrutter/objekt måste man ju dock fixa manuellt. Det kanske bero på när du köpte, jag köpte 2012/2013 och då laddades allt ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Sen såg jag Steam uppdatera tågsimulator åt mig.
Testade nu på morgonen starta RailWorks64 och så HÄNDER INGENTING FORTFARANDE.
Det börjar nästan kännas som att RailWorks64.exe är svartlistad på din dator av brandvägg/antivirus eller liknande eller annat fel på installationen av Windows 10.


Det du kan pröva är att:
1. Döp om RailWorks.exe till VadSomHelst32.exe
2. Döp om RailWorks64.exe till RailWorks.exe

Prova nu att dubbelklicka på RailWorks.exe och se om det fungerar nu. Om du får igång 32-bitarsversionen betyder det att den .exe-filen är vitlistad och då borde även den omdöpta 64-bitarsversionen släppas igenom den eventuella blockering som finns.

Kopiera både RailWorks64.exe och RailWorks.exe till en annan mapp innan du gör det så att du har kvar originalen som har korrekt namn. Det är annars lätt att man undrar vilken som är vilken. (Jo, det har hänt mig vid ett annat tillfälle...)
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat