Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-04, 09:53   #18
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 296
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Trevligt att se bygget gå vidare!

Måste fråga, hur kommer det sig att du har blåa streck på mark-griden som inte är texturerad och inte gula?
Var den blåa färgen kommer ifrån har jag ingen aning om. Trodde I min enfald att detta var "default".
Använder TANE bygge 84204.
Har jag rört nåt omedvetet I "Environment settings" ?

Studerar vidare gamla foton I www.samlingsportalen.se (Rekommenderas!!!)och hittar mycket matnyttigt, bl.a. flygfoto över Landeryd från 1936. Kollade in att telegrafstolperiet delas upp I 2 leder I höjd med lokstationen:



Som synes har jag lagt in kolbrygga, torvlada och vattentorn. Skall dock byta ut torvlada och vattentorn till ett format större. Liksom komplettera lokstallet med ytterligare 3 portar.
Bild på vattentornet, som även försörjde järnvägshusen:



Bilden funnen på "nätet".

Har testat AI körning Smålandsstenar-Torup. Fungerar men jag har en fråga om vägskydd, p.gr.a. att bommarna I ett fall fälls sent, så att tåget får bromsa ned farten!
Bommarna styrs inte av nån signal och därför ser min konfigurering ut så här:


Det som är intressant finns under "Förreglad mot signal", så kan man definiera upp nåt här?
Observera att jag inte har nån signal I närheten. Eller skall man lägga in nåt "trigger liknande"?



Finns ett annat exempel utefter linjen där bommarna falls tidigt och tåget behöver inte bromsa ned.
Så hur styrs fällningen av bommar då Inga signaler finns I närheten?
Eller är det så att man måste lägga in en signal I anlutning till bommarna. I så fall vilken?
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat