Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-18, 02:18   #6
zaphr89
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Hej och välkommen till forumet!

newS har inte varit aktiv på länge...

Jag använder också newS texturer. De passar så fint i svenskt landsbygd.

Några mappar behöver man inte sätta upp såvida man vill skapa en egen mall med innehåll, bl.a. vilka marktexturer du ska använda, vilka spår, trackrules osv. Om du laddar ner de svenska innehåll du hittar här på forumet och på banbygarna.se så får du med det på köpet.

Jag skulle vilja passa på och tipsa om denna guide: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36304

För jag tänkte om du vill bygga i mellansverige så kan du gå med i mitt mälardalsprojekt, och då är det viktigt att vi har samma startkoordinater att utgå ifrån, vanligt misstag är att startkoordinaterna hamnar där man vill börja bygga på en bana, men då kan den inte slås ihop med andra banor sedan. Jag skulle uppskatta om du tog koordinaterna för västerås om du planerar att bygga i bergslagen eller i mälardalen. Men det är jag det.
Tack för länken! Min plan var att bygga en del av Dalabanan så det är en bit från Västerås Jag kommer dock att bygga efter Google-maps pluginen så koordinaterna borde stämma.

Men jag vill inte lova att det blir något av ens Dalabanan eftersom jag är så oerfaren och inte vet vilka hinder jag kan stöta på i förväg. Jag vill också undvika att ge någon orealistiska förväntningar eftersom det antagligen går mer än 10 övergivna/oavklarade mod-projekt på varje avklarat.
zaphr89 besöker inte forumet just nu   Svara med citat