Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-22, 16:48   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej alla objekttillverkarna! Hur blir det? Tacksam för svar.
lugn och fin nu, Totte...

Hur det blir vet ingen än, men jag är glad över responsen i den här tråden, det är värdefullt att veta vad ruttbyggarna behöver. Kanske ska man som byggare göra en viss skillnad mellan att aktivt ingå i ett rutt-projekt eller att bidra med olika användbara objekt som behövs av många. Då är innehållet i den här tråden utmärkt.

Sen gäller det att inte lova för mycket. Vad gäller mig själv så saknas inte viljan, men det finns även saker i den riktiga världen som behöver göras. Och min produktionstakt är nog erkänt låg, fniss...

Jag vill ändå adressera några saker som jag ska försöka bidraga med. Jag har succesivt skaffat underlag för att kunna bygga svenska lador och sådana behövs ju verkligen i ett svenskt landskap.
Vändskiva och rundstall är ju redan i verkstaden, om någon ruttbyggare skulle vilja ha en kopia så länge så går det bra. Det är ju enkelt att uppdatera vartefter. Säg till i så fall.
Sen har jag flera ideer av svenska objekt, men säkrast är att inte säga så mycket riktigt än förrän jag vet lite mer hur det ser ut arbetsmässigt. Fler hus t.ex.


Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag talar bara för mig själv nu men jag bygger gärna inte utan ordentligt med underlag. Att bara bygga en bro utan underlag eller användningsområde tycker jag är jobbigt. Men bygger man t.ex. en bro efter ritning så är det sedan lättare att göra varianter på den (bredare, längre etc.)

Önska får man alltid göra, men jag tror att det snabbare kan bli verklighet om man också kan bidra med ritningar/bilder på det man vill ha byggt.

Så att fråga "Hur blir det?" är för mig omöjligt att svara på. Man får samarbeta lite för att det ska bli något. För jag sitter iaf. inte på ett bibliotek av material att bygga utifrån.
Håller med Basse, jag försökte bygga vidare på den bro jag hade byggt till JBJ2, men riktigt bra blir det inte att bygga på det sättet. för mindre broar tror jag man kan komma hyggligt långt med bra bilder, men för lite större så ser jag gärna minst vettiga måttuppgifter eller ännu hellre ritningar.


Så fortsätt gärna fylla på med önskningar i den här tråden och låt den leva, det är bra för oss byggare tycker jag.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat