Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-14, 16:23   #28
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Om det finns intresse av modulbygge så har jag två moduler som kan vara av intresse. Själv känner jag inte att jag har tid att vara projektledare för ett banprojekt, men jag bidrar gärna med en banstump som jag byggt och kan bygga på om jag hinner, eller som någon kan bygga vidare på.

Den första modulen är av WNJ, det ligger en version av den i downloaddelen. Den är ju inte färdigbyggd, men det är något att utgå ifrån. En kort bit SJ-linje, elektrifierad, och sedan WNJ's bana till Forsvik. Har även slängt in en påhittad station som jag döpte till Torpa på vägen, men den kan ju tas bort. Har även en version som jag inte har släppt där linjen till Kvarstad är utlagd och bangården där är färdigbyggd med STW-Tomas' växelpaket. Tidsepok 1930-1950 sommar.

Den andra banan är ett eget ihopkok där jag ville ha en ordentlig bana att använda mitt signalsäkerhetspaket på och som var tänkt att släppas om det skulle bli "färdigt" någon gång. Som det ser ut nu så finns två stationer och en hållplats. Stationerna är avbyggda från verkliga förebilder, den ena är Strömstad, slutstation på linjen belägen fint vid havet, där är bangården utlagd (endast Tomas växlar är använda) några vägar har börjat läggas ut och höjdkurvor är gruvuthuggna. Sedan kommer massor av tomma baseboards innan nästa station som är en avbild av Tranås, en stambanestation med förbigångsspår pch godsmagasin. Där är staden hyfsat färdig och linjen bortåt är utformad och ganska färdig i någon kilometer. Därefter kommer en hållplats och så går banan vidare tills den tar tillfälligt slut där nästa station skall stå, som jag ej har bestämt vilken det skall vara än.
Tanken var att skapa en 1920-30-talsbana, en sidolinje hos SJ med passagerar- och godstrafik, grönsakerna skulle huvudsakligen vara Greenerys och ett tallpaket som jag hittat m.h.a. Ekan, tror jag det var. Jag kan säga redan nu att den inte kommer att kunna användas för MP.

Är det något som låter intressant?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat