Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-10, 21:59   #26
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Utopier kanske men all vår början bliver svår !

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Suveränt! Utse en ledare för projektet.
Citat rapid94.
Bra utgångspunkt. Inte bara "kanske" med anslutande bibana. Det är ett måste enligt min åsikt.

Varför inte starta med DONJ? om upphovsmännen tillåter detta. Bygg vidare ut mot kusten (Gävle) som med fördel kan vara en annan tidsepok. Bygg sen kustbanan upp till Sundsvall. Från Sundsvall västerut till Östersund. Sen söderut igen via Ljusdal och Bollnäs tillbaka till Gävle. Mellan Ljusdal och Hudiksvall ska naturligtvis Dellenbanan finnas i sin egna tidsepok.

Från Östersund finns inlandsbanan med korvtigers semaforer norrut mot Vilhelmina Jokkmokk och Gällivare, samt söderut till Mora via Sveg.

Utopi kanske, men det är vad jag vill se.
Det kanske är i Dalarna basen i en Svensk Bana skall ligga? Men det viktiga just nu är väl att någon påtar sig rollen som "projektledare" ? Annars blir det knappast något gjort! Vem har orken och förmågan att våga ta detta steg? Själv är jag just nu involverad i ett otal projekt och dessutom erkänt urkass på "routebuilding". Om nån åtar sig detta jättejobb kommer det att bli ett lyft för Trainz i Sverige! Vem vågar och orkar?

Vi behöver en Svensk "Route" att samlas kring, utveckla, förfina och samarbeta med!

Tidsepoken är rätt ointressant, det mesta går att lösa med "Layers". Man bör ha en basbana med landskapet, sen kan man göra spårsträckningen i layers för olika tidsepoker och allting annat även tidsepokanpassat.

Tekniken med Layers har vi nog underskattat, men där finns stor potential!

Ack ja,
det blev lite tankar från roten igen.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat