Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-09, 11:42   #35
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

If I understand Fredrik correkt, he has not X-Fi sound hardware in his computer, nor do I. I will now get a X-Fi sound card and compare between before and after, comming back with a report.

One nice feature I noticed, the wagons and locos is sort of moving in the side direction, it looks very nice and adds some good feeling.

I had some issues with my rig... Under Vista with only 512MB, it wount run smooth... But, that is out of spec for Vista anyhow, so it was not surprising After 1GB installation, Rail Simulator run fine on a 3000+, GF6600GT, with all sliders on full. Hovewer, I was only testing at 2X antialasing yet.

Tonight I will jump into the route editor.

*************************

Om jag förstog Fredrik rätt, så¨har han inte X-Fi ljudkort, vilket inte jag heller har. Står nu på inköpslistan, så man kan testa före och efter, återkommer med rapport.

En trevlig sak var att fordonen "vaggar" i sidled, ser mycket bra ut och adderar känsla. Effekten finns även i hytten.

Hade lite bekymmer med min burk, då jag bara hade 512MB under Vista och det blev nära stillbildsvisning. Nåja, Vista står ju tydligt o klart att det ska vara 1GG, så det va bara o krypa till korset o lägga in 1GB. Då flöt det finfint med det mesta på max, dock bara 2X kantutjämning på. Burken är 3000+ och GF660GT.

I kväll får det bli djupdykning i editorerna.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat