Tack för era synpunkter Olaf & ssg!
Ja, det är som Olaf skriver naturligtvis mest lockande att fortsätta med Nikon eftersom jag har Nikonoptik och annat sen tidigare och dessutom känner mig hemtam med märket. Tidigare inlägg har ju tipsat mig om tester av D70:an som jag nu hunnit läsa i lugn och ro och det har ytterligare stärkt mig i min tro att det är en fin kamera och ett förnuftigt val.
Det har känts tryggt att få synpunkter från forumet eftersom jag inte alls känt mig uppdaterad på den nya kameragenerationen. Så nu är det bara att tålmodigt vänta tills man fått skrapat ihop tillräckligt med pengar. Fast det fanns ju avbetalningsmöjligheter också för nu har man ju fått lite myror i brallan...
En annan mindre detaljfråga har uppkommit efter provplåtning i affären:
Efter tagningen visades ett histogram över bilden i displayen. Vad ger det för upplysning och hur använder man sig av det?
Citat:
Ursprungligen postat av Labonte
har du funderat på beganat? köpte mitt 300D hus på så vis, var arbetslös när jag köpte den så då var verkligen ekonomin viktigt, köpte mitt hus för 4500kr av en "proffsfotograf" som hade haft den som backupkamera, så den hade gått inte fullt 500bilder och fick några minneskort och prylar på köpet, kameran var i utmärkt skick.
men var noga å kolla upp och kän å titta om det är något fel eller så.
/Daniel
EDIT: fanns ju några på blocket
http://www.blocket.se/li?q=d70&ca=4_s&c=0&w=3
|
Ja Labonte, det är jag också inne på efter att ha sett en begagnatavdelning på en av sidorna med tester, så det skall jag också undersöka. För en gångs skull känns det som om jag har flera bra alternativ att välja på, efter att för ovanlighetens skull inte bara rusat stá och störthandlat.
Håkan