Testkörning av SP1
Det blir inte så mycket (=inget) gjort på banan denna tiden på året, men jag kunde inte hålla mig från att testa litegrann efter SP1-installationen.
Jag vet att en del inte tycker att förändringarna var särskilt stora men för mig blev det en mycket positiv upplevelse. Ljudet är nu mycket bra (låt vara att ånglokstjoffarna ännu inte stämmer med hjulvarven riktigt), det klipper nu inte av längre och maskin- och tyfonljud går fram mycket bra, både utanför och inne i hytten samtidigt som dopplereffekten blivit mycket lyckad. Det verkar som om vissa ljudkort inte ger lika bra resultat, men mitt Audigy-kort gör verkligen rättvisa åt uppgraderingen.
Sen vet jag inte om det är så att jag bara missat vissa saker tidigare, men nu finns det en ganska lyckad möjlighet att ställa in vädret till växlande som jag gillar och även vehicleperformance-rules som jag tycker verkar mer omfattande än förut.
Surveyor känns på min dator mycket stabilare än förut och tillåter nu långa och snabba panoreringar utan att krångla, samtidigt som det tillkommit en autosavefunktion.
CMP som jag aldrig riktigt litat på är i alla fall mycket snabbare och stabilare nu och det känns mycket lockande att få fortsätta byggandet till hösten efter denna uppgradering.
Jag var så upptagen av ljud och FPS och att ta lite screenshots så jag glömde kolla hastigheten vilket resulterade i den häftigast urspårningen hittills...
Sommarhälsningar,
Håkan