Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-21, 01:50   #3
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Lite gammal nyhet men nu utvecklingen av AGEIA PhysX Accelerator har gått vidare och jag nu förstår ungefär hur det kommer fungera. (Lång text)

Problemet (inget problem utan fråga om hur mkt folk vill betala) är att man behöver köpa ett separat kort (i dagsläget) (PCI) som kostar ungefär 2500kr (Mycket pengar för ett spel/simulator... http://www.mycom.se/kategori/_hardva...x_1_45330.html)
Om AGEIA PhysX Accelerator kommer kunna installeras på grafikkort senare vet jag ej då själva kortet är rätt stort redan nu.

De flesta (en del iaf.) spel med AGEIA PhysX Accelerator kommer redan nästa år (Över 100spel i utveckling enligt fakta från Ageia). Som t.ex. KRS. Men vad KRS behöver AGEIA PhysX till tycker jag känns rätt onödigt. För man gör ju inte så mycket än att köra tåget i en simulator. Det är inte gjort för att göra den coolaste krachen och få så många hus som möjligt att ramla ihop (kan ju ioförsig vara rätt roligt imellanåt Och att om du krachar in i samma hus flera gånger om så kommer det aldrig bli lika som den första då varje objekt blir påverkat på olika sätt varje gång.

Visst.PhysX gör allt snyggare och mer realistiskt. Men är det värt det?
Snyggare vatten, landskap, damm som virvlar runt tåget och kläder som hänger på klädstreck och svajar i vinden kanske lockar för att få det så snyggt och realistiskt som möjligt men är det värt ca 2500kr?

Om det är värt att skaffa ett AGEIA PhysX Accelerator-kort redan idag, det vet jag inte då det enda jag vet om som stödjer det är Demot på Cellfactor som ioförsig om man kollar på bilder är riktigt coolt!
Så att vänta och hoppas på att priserna kommer sjunka på dessa kort tills KRS och t.ex. Cellfactor kommer är nog det säkraste kortet just nu. (Om man inte Måste spela demot)

/Det blev en ganska lång post på någonting som bara skulle vara en liten snabb... Iaf. så Gillar jag AGEIA PhysX enormt men att det ska kosta 2500kr för att kunna få spela känns lite tjaskigt. (Då jag gissar på att KRS kommer ha PhysX som obligatoriskt för att kunna köra...)

Ha det bra!

Senast redigerad av Basse den 2006-06-21 klockan 01:59.
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat