Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-03, 00:30   #4
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Först o främst skall du kolla in alla de regler och körkommandon som finns på Aurans Download station.

Nu var det ju ett halvår sedan jag sist använde TRS men om jag kommer ihåg rätt så är det Atilabaruts regler du bör skaffa. Han gjorde en mängd körkommandon till främst TRS2006 som gör att man helt kan strunta i vanliga AI'n och styra tågen exakt som man vill. Bäst funkar det i kombination med Pathcontrol regeln som jag har för mig kom med i TRS2006.

Det i kombination med wait for message körkommandon eller triggers på spåret gör att de olika "lokförarna" kan vänta på varandra. Det finns även ett kommando för att låta en förare hoppa till ett annat lok och fortsätta sina kommandon där. Kommer tyvärr inte ihåg exakta namn nu...

Om du kollar på sidan två i denna tråden så kan du se körkommandona jag använde för att få ett lok att koppla av vagnar, köra till vändskiva, föraren hoppa över i Z65an och putta in loket i lokstall samtidigt som ett växellok tog över vagnarna osv. http://217.197.57.186/forum/showthre...?t=9982&page=2

Just att tygla förarna att göra automatisk rangering mm var det jag tyckte var roligast. Tyvärr är det också det som har sämst officiellt stöd och man måste använda regler som snälla användare pulat ihop och oftast utan dokumentering...

Söker du på Aurans forum på Atilabarut så bör du hitta en del, om jag nu stavat rätt