Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-07, 13:33   #15
useruser
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 9
Standard

Nej, jag har inte testat Hawes Junction.

När jag funderade på att köpa TRS2006 frågade jag (på Aurans forum) först om routingen/AIn etc hade förbättrats på något sätt. Eftersom jag fick ett nekande svar köpte jag aldrig 2006an.

Jag har en fråga till dig som verkar veta allt om tågplaner och tidtabeller: vad gör du när någonting oförutsett inträffar? Eller specifikt, hur hanterar TRS2006 detta?

Jag är inte intresserad av att lägga ner ett otal timmar för att detaljstyra något som jag anser att datorprogrammet skall (om man väljer det) styra åt mig.

Om vi inte kan enas om att datorförarnas "intelligens" är under all kritik har vi nog inte mycket att prata om, är jag rädd. Med andra ord, tycker du att det ska finnas någon AI i spelet överhuvudtaget? Eller räcker det för dig att AI-tågen stannar för rött, kör för grönt, och växlar sig mot sin destination? För isåfall har vi helt olika förväntningsnivåer på vad en modern PC-dator kan åstadkomma.

Självklart ska en produkt som TRS kunna stödja att man "bara släpp[er] iväg tåg med ett drive kommando". (Om det ska vara lika komplicerat som i verkligheten vill jag ha lika hög lön som i verkligheten.) Jag har förresten inga problem med att dessa funktioner ligger i en separat scheduler-modul: bara de finns någonstans överhuvudtaget.

Som spel betraktat är TRS nästan en hit, om de bara ansträngde sig minimalt mycket: exempelvis genom att undanröja möjligheten till att tåg kör mot rött och kopplar ihop sig (vilket i 2004 leder till att ena tågets körlista raderas!)

Annars kan man ju inte sätta in ett nytt tåg utan att först behöva gå igenom hela banan och dess schema. Jag citerar mig själv:
Citat:
För mig som mest av allt vill kunna sÄtta igång en komplex samling tåg som sjÄlva håller tidtabell, hittar till sina destinationer... finns det inget program som håller...
Här är en bra diskussionstråd från Aurans egna forum för att förklara vad jag behöver få fixat innan jag kan intressera mig för Trainz igen: http://forums.auran.com/TRS2004/foru...readid=108433#

Istället för att bara antyda att problemen är lösta om man bara gör rätt från början skulle jag uppskatta om du (eller någon annan) berättade lite om hur Auran nu gjort för att lösa alla driverproblem i TRS2006 med HJ-banan. Vilka funktioner som finns i 2006an men inte i 2004an används? Jag hoppas du respekterar att jag inte köper inte spelet bara för att konstatera att 2006an lika lite som TRS2004 stödjer AI-förare.

Tack.

Till moderatorn: Möjligen ska vi flytta denna diskussion ur Nyhetstråden?

Senast redigerad av useruser den 2006-05-07 klockan 14:22.
useruser besöker inte forumet just nu   Svara med citat