Ämne: LLJ [status]
Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-06, 04:12   #728
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
När tror du rutten blir klar helt.
Dessutom skulle jag gärna vilja se bilder från Innarvet, har inte sett bilder från innarvet förut.
Hu, när är ruttten klar ja... Vet inte, jag har för många gånger gett uppskattningar, som inte har hållt, så jag hoppar över det just nu... Ska försöka anamma "Totte-metoden" och bygga klart ett vettig ettappmål, så det kommer ut nån rutt nångång, även om inte hela kommer på en gång.

Ha, förresten, jag kan ju svara på första frågan, när ruten blir helt klar... Aldrig är det lätta svaret då... Det kommer alltid att finnas nya tag att ta på rutten även efter olika släpp, sen kommer det ju så småningom vara TMTS rutten finns i... TMTS räknar jag med kommer ha väsentligt intressantare möjligheter vad gäller aktiviteter än vad msts har och det är ju högintressant för LLJ...


Innarvet ja, har tyvärr inte några bra bilder därifrån just nu, då det är ett område som fortfarande inte är reparerat efter borttagning av alla dynamiska spår och dessutom byggdes det här området ganska tidigt i LLJ:s historia, så det va ganska mycke dyn-track där. Tänkte ta tillfället i akt att justera spårplanen vid Innarvet C lite granna, då jag tycker att perrongerna är för korta för att vara riktigt bra.

Passar på och lägger upp en spårplan på Innarvet dock.

Så här är de olika trafikflödena tänkta att gå:

Pendeltågen

Pendeltågsstallarna på LLJ finns vid Innarvet Norra, där dom spårmässigt ansluter till de perronger som har pendeltågstrafik. Innarvet södra har en enkel pendeltågsstation på sin norra sida och har den västraste perrongen vid Innarvet C. Pendeltågen på SJ-linjen har 3:e perrong från väster.

Heltågen på LLJ

De malmtåg, cemettåg och oljetågen från LLJ:s trafikområden har ju sin uthamn i Leleå. Tågen plockas ner till godsbangården vid Innarvet S, för att skickas vidare mot Leleå. Leleå har begränsad bangård i förhållande till trafik och Innarvet S tjänar som en slags buffert för den trafiken.

Godstrafiken

Naturligtvis även den via godsbangården Innarvet S och om godstågen ska vidare mot SJ-linjen tas dom upp till Innarvet C, där loket gör rundgång för vidare färd på SJ-linjen söderut. Godstrafiken håller till på östra sidan av Innarvet C.

Lokstationer, uppställning etc

Ett stort verkstads och uppställningsområde finns vid Innarvet N, där persontåg har sin uppställningsplats, samt lokstation och vagnverkstad. Vid Innarvet S finns även en lokverkstad, men här är det lite tyngre reparationer, samt malmtågslokens underhåll.


För att klara trafikintensiteten så är mycket av korsningar planskilda. Mellan Innarvet C och N är det bangårdsområde med låg sth dock.


Hela området är ganska packat med spår så jag kommer att bygga en hel del samlingsobjekt för det här området för att hålla totala antalet objekt inom gränserna.
Bifogade bilder
 
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat