Ämne: LLJ [status]
Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-03, 22:06   #5
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej Mats!
Har gått igenom alla 49 sidor av denna tråd, även om det måste erkännas att jag inte läst all text utan mest tittat på bilderna.
Du anar inte hur imponerad jag är utav dit arbete. Har själv hamnat i en svacka vad gäller mitt tågintresse men efter att ha sett alla bilder från LLJ och läst bara en liten del av dina beskrivningar av byggarbetet så känner jag mig väldigt sugen på att sätta igång med ett eget projekt. Undrar om jag kan få ställa några frågor bara.

Om jag inte missminner mig alldeles så är LLJ grundat på rutten Innsbruck - St Anton. Finns det något av den rutten kvar i LLJ (spår/landskap/samhällen), eller har allt blivit omgjort under årens lopp?

När du bygger en ny linje, lägger du spåren först och bygger landskapet runt dom, eller kommer landskapet först? Tänkte speciellt på ett par bilder från timmerbanan där spåret slingrar sig runt bergen.

Är LLJ så pass färdigt så att du kan använda banan själv och köra trafiksessioner, eller är det bara bygge som gäller?

Är som sagt lite sugen på att själv dra igång ett "evighetsprojekt", dock i Trainz, och då är det alltid trevligt med några tips från ett proffs.

Lycka till med det fortsatta bygget och fortsätt för all det att skriva och posta bilder om det med jämna mellanrum. Nog för att jag ser fram emot den dag när LLJ släpps, men att läsa om och se bilder på hur banan växer fram är för mig minst lika intressant.

Ha en god fortsättning på det nya året .... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2006-01-03 klockan 22:21.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat