Min dator är väl nånstans i mellanskiktet och jag kan nog säga att en större bangård vore omöjlig med åtminstone andis animerade växlar om man vill kunna köra skapligt med tåg och ha lite scenery runt om. Nu är jag nog rätt känslig för just låg fps och allt under 25 tycker jag är för lågt egentligen.
Byggde en bangård med hans växlar först TRS2006 men la ner det rätt kvickt, då hade den "bara" ett 40-tal växlar.
Testade rätt mycket spår för ett tag sen och absolut bäst blir det med chunky-mesh som HP-Trainz tex. Kan skilja rejält på en större bangård, vanligt spår med riktig mesh leder gärna till ryckigare fps med när det närmar sig gränsen.
Är ju en smaksak vad man prioriterar men jag väljer nog hellre chunky-mesh och gör mer detaljer/längre tåg istället.
Verkar vara en allmän uppfattning på Aurans forum med att skillnaden är rätt stor, om man sen har tillräcklig dator eller står ut med lägre fps till förmån för snyggare spår är ju upp till var o en.
Sen får man ju även tänka på att har kraft över till luftledning, bryggor osv. Blir ju lätt en hel del på en bangård. Faktiskt så märker jag ingen större prestandaförlust med Tomas fina luftledningspaket men spåret påverkar desto mer av nån skum anledning.
Jag kör nu med HP-Trainz chunky-mesh spår och tycker de ser helt ok ut även om Tomas spår naturligtvis är bra mycket snyggare:
http://www.hp-trainz.de/html/free_sc.html
Önskedrömmen för mig vore Tomas spår som chunky-mesh
Min dator är tyvärr fortfarande:
P4 2.4 GHz, 1GB DDR400, ATI 9800 Pro 128mb och jag kör i 1280x960 upplösning med 2xAA 4xAF i DirectX om nu någon vill jämföra.