Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-04, 18:00   #1
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Thumbs up Berlin Subway- en egen recension...

Fick idag mitt exemplar av Berlin Subway, och jag måste säga att jag är MYCKET imponerad.
Installationen gick utan problem och tar ca 10-15 minuter (det är över 6000 filer som skall installeras!). Sedan lägger sig Berlin Subway som en "egen" miniinstallation i MSTS.


Startprogrammet är enkelt och lätt att förstå, och när man har anget alla inställningar, så är det bara att klicka på "Start Trainsimulator" så startar MSTS.

Grafiken och känslan av att köra ett tunnelbanetåg är minst sagt otrolig.

Ljudmässigt så är det en höjdare med alla de ljud som ett tunnelbanetåg har.
Tågen gnisslar i kurvorna, strömavtagrna klickar till och från strömskenan, och det hörs när man åker över växlarna.
Det hörs när man t o m åker förbi ett spårarbete (med en Bobcat på spåret bredvid)
Ljudbilden på stationerna är ett evigt tyskt tjattrande, plinget från biljettmakulerarna, och diverse sorl.
Det som dock är lite minus är att tågen "drar" på väldigt snabbt, erftersom du bara har 2 körlägen, inget eller 100%.
Utförandemässigt så finns det också en del spårbitar och backar som inte till 100% har kommit helt rätt, men dessa mindre skavanker övervägs snabbt av den otroliga grafiken.

Aktiviteterna är alla av varierande svårighetsgrad, tid på dygnet och utförande.

Jag ger denna Add-on 10 rälsspikar av 10 möjliga!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg emergencyexit.jpg (26.3 KB, 585 visningar)
Filtyp: jpg tunnel.jpg (29.8 KB, 584 visningar)
Filtyp: jpg RR.jpg (41.2 KB, 577 visningar)
Filtyp: jpg WIU.jpg (40.4 KB, 571 visningar)

Senast redigerad av Byggare Bob den 2006-01-29 klockan 02:37.
 
Svara med citat