Härligt, nu har vi fått många för o emot...
Min egen uppfattning är en zip vad gäller lok o vagnar. Jag tillhör den skaran som dels tycker att jag vill ha koll på vad som kommer in i min MSTS-burk och dels tycker jag att ett tåg o vagn är så enkelt att installera om man bara kan det minsta av utforskaren.
Med många lok o vagnar skulle det dessutom bli löjligt mycke "program" som är MSTS-fordon i kontrollpanelen och det tycker jag inte alls om. Där vill jag hantera program och inget annat. vet inte hur många lok o vagnar man har installerat, men det rör sig säkert om flertalet hundra.
När jag hämtat hem nya fordon som då visar sig vara en installationsfil, så kör jag den på en helt annan "slask-burk" och flyttar sedan manuellt över grejerna til den skarpa MSTS-burken.
Som kuriosa kan nämnas att jag sedan 2001 inte har instalerat om MSTS en enda gång. Visst, nyinstallation i samband med datorbygge, men det är en annan sak.
Jag va nyfiken vad den allmänna uppfattningen och synpunkterna var eftersom det kan ha betydelse för hur man packar senare. Från egen ståndpunkt så blir det ju en zip, men om många gillar installationsfil kanske man ska göra både och...
|