Ämne: Its paytime.
Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-25, 08:59   #44
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Varför inte följa trenden och börja ta ut en medlemsavgift av dem som besöker banbyggarna???

Många MSTS-sidor jag har besökt gör skillnad på kreti och pleti, d vs de som snålsurfar och tankar hem allt gratis (som jag själv!) och de som är villiga att lägga en slant på sitt intresse (Premium Account och allt vad det heter). Titta på t ex Oldtimerklubben, där jkan du visserligen ladda ner vissa saker gratis tills det inte finns några lediga "downloadslots kvar", eller så kan du betala en slant och alltid ladda ner. Jag vet att detta har varit på tapeten förr, men jag fattar inte varför det skulle vara så j-vla omöjligt att betala för en tjänst man faktiskt använder sig utav.

Det går ju inte att driva en affärsrörelse och ge bort varorna, eller hur?
Jo - men det man gör då är att "stänga ute" vissa människor som har det sämre ställt. Sedan får man inte glömma, att många av oss här på forumet faktiskt är ungdommar med allt vad det innebär. Man får inte mycket pengar men det man får ska räcka till mycket!
Är man vuxen, har fast jobb osv. så torde det inte kännas fullt så farligt att betala nån hundring eller så, men är man ung så är de pengarna faktiskt ganska mycket!

Så, jag anser inte att vi ska börja med betalningar osv. Hur ska vi sedan göra för att få det enkelt? Somliga har råd - men kan inte betala, då de inte klarar att betala via internet, eller äns vågar då internet fortfarande är ett relativt osäkert sätt.