En nackdel är leverantören som Auran valt i Tyskland, Blue Sky Interactive (ProTrainz). Deras medleverade rutt är inget precisionsjobb direkt. Märks att dom fått lyfta ur signalerna och kontaktledningarna när KlausM vägrade tillåta dom finnas med, varken på DLS eller TRS2006 (jag tror att det är därför BSI saker ser så enkla ut). Hans synpunkter på BSI var inte nådiga. Sessionerna som dom gjort är inte heller så himla bra. Se deras grundtanke längre ner, sälja addons så mycket det går. Tydligen håller deras addons till MSTS ingen högre kvalité
Tycker det är synd att vissa orginalrutter inte är 100%. En sådan sak som att inte använda smooth splines, straighten track osv. gör att vägar och spår flyter i luften och växlarna ser för j-vliga ut
I övrigt är jag ganska nöjd med TRS2006 förutom en sak till, när man skiftar mellan cabview (1) till external (2) så knäpper det till i högtalarna. Gjorde inte det på TRS2004. Sedan hörs inte tyfonen mer än 4-5 vagnar bort från loket, i verkligheten hörs den betydligt längre bort. T.ex fågelkvitter hörs högre inne hytten än vad tyfonen gör.
Trots det ovan tycker jag att ljudet är bättre. Ljudet från vagnarna är bra, containervagnar har ett "resonansljus", flakvagnar ett annat ljud (inbillar jag mig i.a.f). Ljudet när tåget kör över växlar m.m är också bättre
Modula City är en höjdare trots att den är en demo, riktigt snyggt gjord. Likaså är HP:s Marias Pass, IBer TrainZ Iberia Interior m.fl rutter snygga och OK sessioner
Grafiken flyter bättre och för första gången på länge kan jag använda OpenGL eller DirektX utan problem. Märker ingen större skillnad så här med detsamma.
CMP tar lite tid att lära sig, men är betydligt bättre än DownloadHelper vid nedladdning av fler saker från DLS.
Synd att min FirstClassTicket inte utnyttjas fullt ut. Börjar med hastighet runt 300 kbps för att droppa ner till 4 kbps, en viss skillnad.
Andra kan fylla på med mer synpunkter efterhand.