Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-07, 04:33   #13
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Sådär ja... Mars 2006 säger man nu. Skumt att man inte säger nått på Raildriver-sidan eller TMTS-sidan... Nåja, det ger sig, här finns lite att läsa:

http://www.trainmaster.co.uk/

Under länken "About TMTS" så säger man att det är klart och tydligt att TMTS använder sig av MSTS rutter och objekt/fordon. TMTS utvecklas från deras proffesionella Trainmaster-projekt.

Man säger ävan att en stor del av TMTS-utvecklarna är mer eller mindre "tågnördar" även dom, så vissa saker är med mer av känsla för tåg o järnväg än ren affärsmässighet.

Här en lista på "basic feature set":

A simulator that reproduces the basic features of MSTS.
- The ability to read, convert and up-grade MSTS models and routes.
- Realistic physics systems for control and train dynamics supporting a greater variety of equipment (steam through modern high-speed electrics).
- Complete support for unique signal systems.
- Utilization of today’s graphic engine features.
- Support of many commercially available add-ons and development tools.
- Direct support of all RailDriver functions.
- 3D cabs.
- Simple integration of 3rd party material.
- Open and defined architecture for models, textures, routes, scripts and file organization.
- Greater flexibility in activity design.
- Minimal bugs.


I mina öron, låter detta tok-bra, även om det ger generösa utrymmen för tolkningar...

Den här texten under fliken about TMTS är iof såvitt jag ser samma text som skrevs i maj 2004... Men, det får väl bli en repetition då och gott att den fortfarande är aktuell...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat