Citat:
Ursprungligen postat av arvid_nilsson
När (om) jag börjar bygga;ska jag kopiera exempel X10 och läggga i mappen Custom\trains\
Byta namn på mappen och byta texturfilerna?
|
Nu är jag inte riktigt med på vad du menar, men är det som jag fattar det hela. Så hade du bara tänkt byta ut dom befintliga texturerna mot nya. Alltså TGA-bilden mot en egen TGA-bild. Om det är rätt uppfattat. Så tror jag att du jobbar helt i onödan. Har i och för sig inte själv provat detta. Men om du skulle göra detta, så måste ju din nya texture vara mer eller mindre 100% exakt lika som den gamla i längd och höjd m.m. Då själva mappningen är gjord efter den gamla texturefilen (TGA-bilden) orginalbilden. Är inte dina texturebilder då exakt lika, så blir det säkert pannkaka av hörn, fönster och en massa annat.
Skulle tro att du är tvungen att mappa om hela modellen med din nya texture och då behöver du också Gmax-filen och den kommer dom säkert aldrig att släppa ut åt oss.
Den enda möjligheten jag ser, är att du målar om den befintliga texturen för hand. När du får den.
Nu kanske jag missuppfattade vad du menade och det finns säkert någon annan här som kanske kan ge ett bättre svar och även rätta mig om jag har fel, angående att bara byta ut texturen.
Bengan.