Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-14, 18:25   #10
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW
Inlägget tidigare kunde ev. låta lite negativt men så var inte menat och jag är glad att du inte tog det så Mazz.
Ser verkligen fram mot lite äldre vagnar med grindar och öppna plattformar.
Du nämner några korta vagnar, några bilder att vissa av dem?
Sen vore det ju väldigt kul med ett äkt-svenskt ånglok att dra dem efter.

Lycka till, Anders
Tack Anders,

hehe, nädå, inte va det negativt skrivet av dig. Dina kommentarer var högst relevanta, jag hade ju inte nämnt hela bakgrunden med bygget än.

De vagnarna som jag refererade till är ett bygge som jag hade på test, från en annan byggherre. Jag bör kolla med honom först om bild är ok... Btw, så anmärkte jag på att vagnen hade för många ploygoner... Har hört nått om att den numera är på betydligt mer blygsamt polygon-antal och loddad därtill. Den versionen har jag dock inte.

Ja, de äldre fordonen är det ju än så länge lite magert med. Hoppas kunna bidra med ändring på den punkten. Ett ånglok står i smedjan, tendern har jag redan visat tidigare. Loket hör till, så att säga. En hel del kvar dock.

Btw, glömde svara tidigare frågor... Tveksam just nu att lägga upp källfilen til boggin. Det är ju dels aspekter runt format på källfilen, samt att den faktiskt inte är klar än. Som objekt skulle man ju dock kunna släppa den, men som sagt, den måste vara lod-ad. Kan vara trevligt att placera ut nån boggi vid verkstäder etc, såna boggier finns ju fortfarande bakom nått skjul idag.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat