Visa ett inlägg
Gammal 2005-02-24, 19:56   #6
anders_qw
Junior Member

Reg.datum: Dec 2004
Standard

Det är både och. En stor del av banan har lufledning med ledningstråd. Men det är från ST2004.
Det tog lite tid innan jag hittade fram till hur det uppdaterade lufledningspaketet fungerade men; Tack vare en guide på forumet här så har jag fått lite kläm på det. Du har helt rätt de nyare delarna där saknas ledningstråden. Jag vet inte om jag tänkt rätt men sä här har jag gjort: Jag tänkte sätta ut ledningsstolpar och bryggor över stora delar av banan innan jag drar själva tråden och gör landskap. Jag sätter även ut signaler och annant smått och gått samtidigt. Då kan jag helt ägna mig åt att mäta avstånden mellan stoplparna eftersom det gäller att inte överskrida 60m. Så kan jag göra en blocksträcka i taget med signaler och stolpar och bryggor. Jag brukar oxå köra runt lite och kolla om spåret ser snyggt ut och kurvor och annat känns verkligt från förarhytten. Men eftersom mitt bygge är "Malmbanan som om… " så är jag lite inne på att tvinga SJ till lokbyte i Vassijaure och låta norska dieslar dra tåget på den delen. Det vill säga inte elektrifiera hela sträckan.

/anders_qw

/anders
anders_qw besöker inte forumet just nu   Svara med citat