Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-17, 21:41   #6
yojimbo
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: København, , Denmark.
Inlägg: 70
Standard

Jeg lave fire supplerende master, ikke et helt nyt system, derfor er KlausM's ledninger ikke et reelt alternativ.
Desuden duer de tyske ledninger ikke til svejtsiske master pga. for stor zigzag bredde. Den svejtsiske fritrumsprofil er væsentlig smallere i toppen. Derfor er de Re 4/4 lokomotiver, der kører i grænseområdet ombygget med to forskellige pantografer på samme vis som regulære flersystemlokomotiver som Taurus og Re 482 har fire.
Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

emges har inte synts till på mycket länge nu. Men förstår inte varför Nebaru inte har använt sig av KlausM's tyska luftledningstrådar direkt istället som är mycket snyggare (varför jag gjorde mina egna svenska luftledningstrådar på samma sätt).

Om du nu ändå ska göra nya stolpar så är det väl lika bra att gå över till att använda KlausM's luftledningar så får du ju dessutom viktinspänning och "över" tråd så du får till sektionsindelningar och över växlar på rätt sätt.

/Tomas

yojimbo besöker inte forumet just nu   Svara med citat