Citat:
quote:Tidigare skrev Joel
Hej Pierre!
Nu har jag fått det där problemet med .s-filerna avklarat. Nu har jag döpt om filerna till tågsättet, så jag undrar bara vad du tycker om namnen.
-
Jag hade tänkt att alla 6 tågsättens filer skulle ligga i en och samma mapp, och de rödomringnade filerna är .ace-filer som används av alla tågsätt. På så sätt delar alla 6 tågsätten på dessa filer, och man slipper onödigt många filer. De enda .ace-filer som varje tågsätt har för sig är de två som inehåller destinationsskylt och linjenummer. Kanske ändrar lite på den punkten, men ungefär så ser det ut just nu. Vad tycker du om systemet, och om fildöpningen? (Namn både för alla filer och mappar är det som gäller då.) Kanske är det rent av lättare att man har en mapp per tågsätt?
/ Joel
|
Nu frågade du ju visserligen Pierre men jag kan lägga min åsikt också! Det är mycket enklare att hitta bland mapparna i Trainset om det inte ligger en mapp för varje ommålning, se bara på Rc loken!
Det blir ganska många mappar om man laddar hem lite tåg då och då vilket resulterar i att det blir svårt att hitta!
MVH: Olaf "vr98olli" Lindström