Hej Daniel (beklagar det långa inlägget)
Om jag vore i din situation så skulle jag köpa en ny kamera, om du kollar runt lite på internet på priser för lok, vagnar m.m så är allting väldigt dyrt, lite beroende på skala men tex 1 st ellok ca 1500-3500:- eller mer, passagerarvagnar 150-400 kr/st.
Jag har också varit inne på samma spår att jag skulle bygga en modelljärnväg så jag köpte en grundsats Roco i N-skala, den ligger fortfarande oupppackad och har så gjort i 15-20 år, (jag är 30 idag) den kommer troligen att förbli ouppackad till jag blir miljonär då det krävs en "halv förmögenhet" för att kunna köpa/bygga en bana som är tillräckligt "rolig" att använda. (OBS!! mina egna krav på min evt modelljärnväg)
Det vara rena drömmen för mig då Trainz släpptes, jag tänkte "en modelljärnväg för bara ca 300:-, jag har ännu inte blivit besviken på innehåller, tvärt om när TRS 2004 släpptes med tillhörade, servicepacks, tillbehör m.m
Tänk efter en stund
Vad har du mest nytta/glädje av när du har köpt det, en kamera du kan knäppa tonvis med kort med direkt utan kompletteringar eller en grundsats som måste kompletteras med mera saker för att bli "rolig" att använda.
Lycka till med funderingarna och ett evt kommande beslut.
Ser med glädje fram emot kommande buss/tåg-bilder från dig om du bestämmer dig för en ny kamera.
Och möjligheten att bygga upp en modelljärnväg finns ju kvar även framöver, du har ju hela livet framför dig.
MVH
Bengt L.
|