Visa ett inlägg
Gammal 2005-01-08, 18:04   #159
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Tack för berömmet, roligt att ni gillar den! Fortsätt att komma med kommentarer, det bör ju finnas något som kan bli bättre. Som ni kan se har A32:an fått sig ett lite modernare stuk, t.ex. har jag tagit mig friheten att ändra lite i logotypen. På bilden nedan kan ni överst se hur den ser ut just nu, och nedanför ett annat förslag som ser likadant ut fast en pil (</&gt har satts i ändarna av strecken. Tala gärna om vilken ni gillar bäst och varför, eller om ni vill ha logotypen på något annat sätt.

Vad det gäller själva tåget så funderade jag på om man skulle göra så att prickarna inte pekar nedåt, utan rakt fram, men det blir kanske bättre som det är nu. Tänkte om det såg lite konstigt ut när man tittar på hela tåget från sidan, och att prickarna i de båda ändarna inte smälter ihop riktigt när båda fälten pekar nedåt. Vet inte om ni förstod vad jag menade, men vad tycker ni om den saken? Tänkte också att jag skulle börja med destinationerna, och då undrar jag lite saker. Ska en spårvagn trafikera varje linje, eller ska flera tåg trafikera varje linje så att varje tåg med olik destination har ett eget loknummer? På så sätt blir det ju så att om man har fyra olika destinationer på t.ex. linje 20, så blir varje destination ett eget tågsätt med eget loknummer. Annars får alla fyra destinationerna ha ett eget tågsätt men samma loknummer, och då blir det ju som ett tågsätt fast med olika destinationer. Oj, det där blev lite krångligt, men jag hoppas att ni förstår i alla fall! Sedan undrar jag också om du, Pierre, skulle kunna ge mig alla olika destinationer som ska finnas för varje linje, så gör jag resten sedan...

Men glöm nu inte att fortsätta kommentera målningen, både positivt och negativt!

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat