Tackar!
Det är roligt att ni gillar rutten.
Att bygga en verklig svensk rutt till MSTS, har jag velat länge. Men jag har varit för feg och haft för stora krav. Det tror jag fler än jag har/har haft!?
En rutt i msts, som till 100% motsvarar den verkliga, är bara att glömma. Man får istället försöka göra, så bra man kan, med dom resurser som står till förfogande och trots "buggar" i msts!
Jag har fått svar av Marcel Despont om att använda en del av hans objekt i rutten. Bl.a. hade han en byggnad som passar bra som den nedlaggda hållplatsen Brogrenen....
Jag såg också att Sibbmarks Brinellskolan (efter ommålning) kan passa bra i rutten!
vr98olli: Jag håller med dig om klockan och spårspring, men det finns en klocka på perrongen också. Klockan ute vid spåret är nog till för förarna!? Ska egentligen vara en rund klocka, men jag gillade att den var animerad....
Byggare Bob: Berget kan göras "hur högt som helst". Problemet är att jag inte vet hur högt det sak vara? Har bara närbilder på det (ja Torsvik hpl alltså!). Ett problem är också att jag inte kan få berget nära spåren. Egentligen borde man/nån göra bergs-objekt till msts.
Videon var superbra! Skulle vara roligt med fler sånna, kanske sammansatta till hela resan!?
Mazz: Ja, backdrops för miljön bortom ön vore perfekt. Skulle hjälpa att hålla objekten nere! Jag tycker mina insatser är ganska obetydliga, jämfört med dom som bygger objekt och tåg. Men tillsammans skapar vi ett bra msts....
http://pirpen.cjb.net/