Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-30, 17:43   #20
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev ober

Hej ZZarr!

Jodå, jag förstår hur du menar, men som jag skrev den 5 oktober blir det ett mycket konstigt resultat.
Tåget startar av sej själv, när man lossar bromsen, om man kör med manövervagnen först!
Även om man har lokdelen först finns en viss dragkraft med fartreglaget i nolläge. Jagt har försökt med andra parametrar för MaxPower, MaxForce och MaxContinuousForce - både större och mindre värden. Men tyvärr - det funkar inte!
Det enda fungerande alternativet, som jag har hittat, är att halvera ovanstående värden för både lok och manövervagn. Även om det är "fel" att manövervagnen överhuvudtaget skall ha några sådana värden, så tycks det i alla fall ge tåget ett realistiskt beteende (se mitt inlägg den 7 oktober!).

MVH
Ober
Det låter mkt märkligt....

Så har det inte blivit när jag gjort så.

Men MSTS är ju inte kännt för att var buggfritt!

Men hur gör du då?

Jag tog wag-filen till min manöver, döpte om den till eng och kopierade "lok" egenskaperna till den, sedan ändrade värdena.

Antar du kör med nya x2:an så du får ställa om lite längd parametrar (och förmodligen byta eng-fil till loket med).

Här är en updatering till den gamla x2:an (som gör det möjligt att köra från manövern)
http://w1.261.telia.com/~u26122664/T...x2000v4upd.zip


MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu   Svara med citat