pedeo: Ok där ser man. Ja, en annan har inte så mycket erfarenhet av spårvagnar, då det var ett tag sen vi hade några (Sundsvall).
Göteborg skulle jag gärna vilja besöka (likaså Norrköping), men det är ju en bra bit ner dit!
Visst kan man göra egna signaler. Men då krävs det att man behärskar ett 3d-program (TSM, Gmax m.fl.) och det gör inte jag.
Att få bilarna att stanna snett bakom, tror jag inte går att åstadkomma i MSTS!? Det går (vad jag vet!) bara att få dom att stanna som korsande trafik.
Klockan som ringer går att ordna, men det kräver att det läggs in filer i Sound-mappen i MSTS-mappen. Många som inte gillar det, då det skriver över filer som ligger där. Du får sen detta ljud i alla rutter!
När det gäller spårvägssystem, så börjar jag med denna linje. Sen får vi se!? Jag gjorde flera linjer i rutten Number One, men då blev aktiviteterna galna....spårvagnar fastnade här och där m.m.
Jag kan ändra namnet till Scandic Hotell. Den som fortfarnade tycker det låter lustigt, får väl skriva till "urologen" klaga!
http://pirpen.cjb.net/