Visa ett inlägg
Gammal 2004-05-18, 13:07   #14
vl
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 652
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev alaska

Om man sätter in tåg som tar mindre pass. än vad kontraktet visar är väl det ett kontraktbrott.
Nu är det så att NTB har försökt att kolla lite på vad som är gjort, men med alla dom omflytningar som är gjorda går det inte att få någon överblick.
En sak har iallafall komit fram, det timmertåget från Nuess till kvarndalen som skulle gå med 2 T44. Kan omöjligt gå när man tagit en T44 till posten och inte kan vara tillbaka innan tåget från Nuess ska gå.
Men som sagt det går inte att få någon riktig överblik på vad som går och inte går.

Det enda som går att se är att CT Inc. får betalt för alla körningar, även om det inte går eller går med fel pass. antal, och naturligtvis för dom som går rätt.

Hade det funnits en virituell domstol idag, hade NTB kräft en granskning och föreslaget ett näringstopp tills detta är klarlagt, men nu finns ju inte den........
Felet vi har gjort är att vi har köpt in tåg innan trafikstarten och innan tidtabellerna är klara. Därför var det bara på lösa beräkningar som vi bestämde hur många tågsätt som behövdes. Nu däremot, när tidtabellerna finns, kan man se att det inte behövs lika många tågsätt som planerat. Angående pengarna så har vi varken betalat för mycket eller för lite, banavgifter m.m är de samma oberoende av hur många tåg som går i trafik och hur mnga som står uppställda när de inte används. Några extra inkomster kan jag inte hitta.

/Viktor

Vice VD på CT Inc
http://w1.500.telia.com/~u50025334/
vl besöker inte forumet just nu   Svara med citat