Alaska.... jag skriver in exakt det som stod i mailet som jag fick den 1/5 klockan 13:33
"
Hej Hans.
Här kommer det på papper vad vi prata om.
Hyrköp av AKK verken.
Hyrköp av Dunholmens papperbruk.
Hyrköp av MA lok det antal som behövs.
Hyrköp av Vagnar som behövs.
Hyrköp Dm3 + malmvagnar som behövs.
Hyrköp 2 VT5 som växellok med placering en vid varje fabrik.
Är det några frågor så hör av dig.
M v h
Ove
"
Detta anser jag vara ett köp och inget 'kanske'. Någon annan som tycker annorlunda?
Alaska, Notera också att på de kontrakt som jag 'tvingats' byta ut material så kommer det från KMJ eller VHJ. Dessa två rutter ägdes alltså inte av mig förut utan dom har jag köpt med alla de fel som fanns och finns. Dessa fel rättas till så fort jag upptäcker dessa.
----------------------------------------------------------------------
Andreas. Precis som verkligheten så kan vi tycka vad vi vill om att ett stort bolag köper upp de små. Det är naturligtvis skit och på sikt så hotas konkurrensen.
MEN...... vad tycker ni jag skall göra? Vilka regler skall vi ha? Skall jag kanske ta bort kortlånen redan vecka 21? Vi vet alla att det bara finns ett bolag som verkligen förlorar på detta och det är just CT Inc. Är det riktigt tycker ni? [8] För min del kan jag ta bort dessa idag. Det skulle underlätta väldeliga för mig. Har man minus i kassan så blir det inga köp (förutom hyrköp).
Ge mig lite vägledning men gör det inte för att straffa era konkurrenter utan det skall vara konstruktivt.
M v h
/Pursche
www.svttl.se