Visa ett inlägg
Gammal 2004-05-13, 00:11   #2
rotten
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Det var många frågor på en gång. Jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan. Jag sitter inte på facit men jag råkar sitta på ett par länkar där du kan skaffa informationen själv.

Signaler: om du köpt STWs CD med addons (Svenska Tåg 2004) så hittar du på den en guide om hur STWs signaler fungerar. Jag tror den guiden även finns här på sajten någonstans, men var vet jag inte. Någon annan kan säkert hjälpa till med det. Prova även att söka på ordet signaler här på forumet. Du är inte den första att fråga och du kommer säkert att finna nyttig information i de tidigare svaren.

Gula skyltar på signaler: Växlar och signaler har beteckningar. För att lära dig litet om signalbeteckningar (och även litet om växelbeteckningar) så kan du kolla på denna sida. Kolla gärna runt på den sajtens övriga sidor för matnyttig information och signalering.

Gula skyltar på kontakledningsstolpar: Det finns väldans många sådana skyltar och det skulle ta för lång tid att gå igenom dem alla (inte för att jag själv vet vad varenda en är till). Kan du begränsa dig till någon specifik till att börja med? På denna sajt finns information om några järnvägsskyltar. Kanske finner du några av dem där.

ATC: För information om ATC kan denna sida vara en bra utgångspunkt.

Lycka till!

//John
rotten besöker inte forumet just nu   Svara med citat