Tack Fredrik,
för att Du försöker hålla denna tråd igång!
Sitter alla svenska datorrallare framför TV'n och tittar på hockey och melodifestivaler? Här kommer världens lyft för tågsimulering och få bryr sig.
Har just laddat ner och installerat SP2 + Tutorials + BANKS HEATH TRS SP2 layout och session. Bara att sitta och titta hur tågen går, lastar in och ur, gods och passagerare, är en ren njutning för en gammal "loktok". Denne Charlie "cjlear" Lear, som gjort Banks Heath, var finns hans svenska motsvarighet? Det har ju funnits ett antal svenska betatestare - vad har dom åstadkommit?
Det finns ju en fin svensk bibana, BHJ, som jag tror "ärevördige" Tomas åstadkommit. Är det kanske dags att uppdatera den med två "portaler" i vardera änden på SJ-linjen. Lite omsättning av passagerare från och till Bergaryd kanske. Lite goda lastuppdrag till torvtiga Råsjö Torv. så dom inte går i konkurs.
Ni som kan, utveckla TRS 2004 SP2, för svenska förhållanden! Vi andra, som har "tummen mitt i tangentbordet" kan nog bidra till ett och annat.
UTVECKLA t.ex. BHJ TILL EN VIRTUELL SVENSK JÄRNVÄG, SOM VI ALLA KAN TA TILL VÅRA HJÄRTAN OCH SAMLAS KRING!
P.S: Charlie har lyckats få Mike Banfields "finescale" växlar och korsningar att fungera till TRS 2004. D.S.
Endast fantasin sätter gränser för vad vi kan åstadkomma!
Till Tomas: Jag svammlar inte denna gång, jag drömmer!
LAn
|