Visa ett inlägg
Gammal 2004-04-12, 22:38   #25
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Nej, nej. Det är lugnt.
Ingen fara här inte.
Visserligen har klottret funnits här sedan hippikulturen (slutet av 60-talet) och ägarna av dessa Gbs-vagnar har ju inte direkt ansträngt sig för att ta bort klottret på dom. Har säkert sett likadana ut i tio år.
Lagligt och lagligt. Det svänger ju hit och dit. Undrar hur många som är lagliga, när dom sätter sig i en bil. Efter snart 20 år i yrkestrafik, så ser man att dom flesta helt lugna vanliga personerna blir helt tokiga bakom ratten. I jämnförelse med deras beteende, så ser jag klotter som en bagatell för där utsätter man inte andra människor för livsfara.

Men nu var ju inte det som det hela handlade om.
Klotter är ju ingen höjdare och det ser inte heller trevligt ut.
Om dessa vagnar nu kan lura ut någon att klottra lite, med förhoppning att deras taggar ska hamna på en vagn här i Trainz eller MSTS så ska dom bort och om det även skulle försvåra ett visst samarbete med vissa bolag.

Vårat gemensamma intresse ät ju ändå tåg och det viktigaste är väl då att låta dom som har ett större samarbeta med olika bolag ska kunna försöka bygga ut detta ännu mer.

Tycker i alla fall att denna tråd har fört något gott med sig.
Och det är att dom aktiva har vissat klart och tydligt var dom står i förhållande till klotter.
Får hoppas att detta leder till ett ännu bättre samarbete med dessa olika bolag.

Mail har gått till Auran för att få dessa vagnar borttagna nu i alla fall. Vad dom kommer att göra vet jag inte.

Annars är det lugnt. Har inte tagit illa vid mig och hade jag gjort det, så hade jag struntat i att försöka ta bort dom. Ämnet klotter har ju varit uppe tidigare (här i Trainz?, men i alla fall till MSTS) så jag borde ha tänkt både en och två gånger till från början.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat