Citat:
quote:Tidigare skrev andreasrosen
Jäv? Med mig själv? Eller vad menar du Rogge? Givetvis är jag inte ordf. när/om domstolen behandlar fall som rör STAB.
http://www.seaside.se/~sea1712d/
|
Vad jag menar är att det inte är något bra att sittande ordförande i domstolen är VD i ett konkurrerande bolag till de bolag vilka tvisterna handlar om, även fast domstolens ordförande i fall gällande STAB besitts av någon annan än STAB´s VD.
Om tex Bolag X har en tvist med STAB, och domstolen dömer till fördel för STAB, oavsett vilket av bolagen som
egentligen hade rätt, så kommer övriga bolag inte att gilla situationen pga att ordinarie ordförande i domstolen samt VD i STAB är samma person.
Missnöjet kommer att gälla hurvida domstolen dömde rätt eller inte. Detta därför att ordförande i STAB även ju sitter som ordförande i domstolen när mål gällande konkurrerande bolag tas upp. Ett mål mellan Bolag A och Bolag B som döms till Bolag A´s fördel kan ju faktiskt i förlängingen och/eller direkt även ge STAB fördel/ar.
Å andra sidan är det ju inte på allvar utan faktiskt virtuellt och kanske inte behöver dissikeras så mycket.

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler