Visa ett inlägg
Gammal 2004-03-03, 23:32   #9
Hengelo
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 26
Standard

Hej lan!

Det var ju trevligt att höra! Bor du i Mölndalstrakten kanske? Både Mölndals nedre och övre till Almedal vore intressanta. Isåfall kan jag "knoppa av" de aktuella bb och meja till dig så att du kan fortsätta, men jag har redan lagt alla spår jag har karta över där - så du får själva hitta de delar som saknas... Intressant vore också byggnader i trakten t.ex. Lyckholms. Än så länge så har jag huvudansvaret för layouten.

Apropå lejonet; jag prövade att sätta dit en "plane" som jag mappade med foto på lejonet och la sen en opacitymap över, det blev väl ok? Ville undvika att modellera lejonet, de extra polygonerna skulle ytterligare dra ner prestandan i det avancerade Olskroksmotet. Borde göra ventilationshuvorna och utrymningstrappan också nån gång...

Personligen tycker jag att det är ganska tråkigt att modellera hus, speciellt att skapa texturmapparna till husen... Eftersom jag är blivande arkitekt, så är husbyggande som arbete för mig och inte en rolig hobby!

Mvh /Henrik

Citat:
quote:Tidigare skrev lan

Hengelo!
Ett jättearbete Du har tagit på Dig. Jag är självklart beredd att delta eftersom det rör Jôttebôrjs-området. Jag kan ev. bidra med bitar från Mölndals Övre till Almedal. Frågan är, hur kommunicerar vi?
Vem gör vad?, Vem påtar sig samordningen? Hur kommuniserar vi filer och idéer?
Jag tror att killarna på STW har vissa idéer om hur man gör!

Kronan på juvelen, dvs. lejonet tror jag mig kunna fixa. Jag har tillgång till 3D-studio.

Hör av Dig!



LAn
Skansen med lejon:
Hengelo besöker inte forumet just nu   Svara med citat