Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-09, 09:14   #3
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ja det var ett märktigt inlägg Greg gjorde och jag har svårt att veta var jag ska börja kommentera det hela.

När jag läst det hela nu en andra gång så kan man alltså sammanfatta det så här

Vi har idag TRS med service pack 1. Auran kommer nu snart släppa service pack 2 till TRS. Därefter börjar utvecklingen till TRS Enginers edition och därefter TRS Gold.

Sedan kommer Trainzportation som Tomas skrev och sedan kommer den stora RSP - Railway Simulator Pro. En helt ny simulator som kommer byggas upp från grunden vilket betyder att vi kommer ha en helt ny simulator om ett par år ute på marknaden.

Vi inom STW kommer göra vårt bästa för att svensk järnväg ska bli representerat i dessa produkter.

Tänk bara på att dessa produkter inte kommer komma inom några månader utan vi pratar om flera års utveckling här. Det vi ska titta närmast på är SP2 till TRS och därefter TRS Enginers Editon.

En del kanske undrar över om lok och vagnar till Trainz kommer fungera direkt i RSP och det kommer det inte. Utan man är tvingaad att göra om modellerna lite.

Jag tycker det finns fler fördelar än nackdelar med att sluta ha bakåtkompabilitet. I och med att man börjar om från grunden kan man ändra saker mycket enklare än om man valt att behålla bakåtkompabiliteten.

Det kommer bli en mycket spännande framtid som kommer sätta hård press på andra tågsimulatorutvecklare och som vanligt finns det en stor vinnare - Vi tågälskare!
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat