Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-09, 01:54   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej igen!

Jag har visseligen ingen pejling på vad det kostar att hålla en sida av den storleken igång eller hur det funkar riktigt, men att ta betalt för att folk ska få tillgång till freeware saker kan inte vara rätt!????

Dessutom så finns ju dom flesta av dom sakerna bara där, så man blir tvingad att betala, om man vill ha dom!

Du (Fredrik) säger att man inte betalar för sakerna utan för tillgången till sidan. Men indirekt blir sakerna payware, när man måste betala för att få tillgång till dom....

Att jämföra SJ eller nått försäkringsbolag med en tåg simulator sida är väl ingen rättvis jämförelse????

Ja, jag tycker detta är fel iallafall. Jag gillar inte när det går åt payware-hållet (det har jag sagt mången gång tidigare!). Det tycker jag förstör, det jag trodde var en rolig hobby. Nu så börjar detta likna mer en affärsidé, som alla ska tjäna pengar på.....mycket tråkig utveckling!

Och ja, jag har skickat ett flertal skivor till folk, utan att ta betalt för vare sig cd eller porto....

Kanske är jag som har en sned uppfattning, som inte vill att det ska blandas in pengar i denna, som jag ser det, hobby!? Eller åtminstånde undvikas in i det längsta.

Om man vill ta betalt eller inte, ska vara upp till var och en. Men man kan vara rak då och inte smussla om det, utan stå för att man vill ha betalt!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat