Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-26, 03:25   #18
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tack Magnus för en underbar julklapp!!!!

Nu har jag installerat och testat första aktiviteten. Som alla andra får jag också att det saknas tåg..... Därför har jag kopierat och döpt om en del con-filer. Man kan också helt skippa aktiviteterna (tills det kommer nya utan dessa problem!), genom att tömma följande mappar på innehåll: ACTIVITES, SERVICES och TRAFFIC. Och lägg inte in con-filerna som följer med rutten heller!

Måste till nån standard på tågen, så alla aktivitets-problem försvinner. Som t.ex. när nån gör en ny version av samma tåg (eller målar om till en ny version!), inte döper om filerna. Det räcker att skriva version 2 (3,4 osv) i readme och t.ex. på forumet! Detta för att slippa problem i aktiviteterna (med tåg som inte går att få tag i!). Sen får gärna dom som gör aktiviteter tänka på att notera i readme vilka tåg som används, samt var dom kan laddas ner ifrån....

Send/Dont send får jag också när man avslutar. Som sagt lite problem bjuder rutten på, men den verkar vara mycket fin. Gillar stationsutropen! Och det ska bli roligt att köra mer på på den.

Till dom som inte installerat än: Ta backup av Global, Sound och Consists mapparna i MSTS först. I dom mapparna läggs det till saker när ni installerar VHJ. Genom att ta backup, kan ni återställa MSTS, om ni får problem!

X10/X14 går inte att ladda ner ifrån E-buzz (man kommer inte åt knappen!). Sen fanns väl Hbikks m.fl. andra godsvagnar här också förut?????

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat