Hej Totte!
Kanske tog i när jag sa 200, men jag ville göra er medvetna att det finns ställen i en rutt, där man inte kör som en galning med X2000. Det gäller "alla" rutter!
Din rutt ser ut att bli riktigt fin och pricken över i, vore att ha med fungerande färjor tycker jag. Men det var bara ett förslag ifrån mig....
Visst skulle det se dumt ut med gantrys utan kontaktledning. Men så länge kontaktledningen ser så overklig och ful ut som den gör (enligt mig!), så kan man hellre vara utan den.
Finns också ett sätt att ha kvar kontaktledningen, om man nu vill det. Det är att sätta "vattenspåren" på detaljnivå 10 och sen köra MSTS i 9. Men då måste man checka att inga andra objekt är satta på 10, för då försvinner dom isåfall.
Jag tror (skriver: tror) att många skulle vilja ha en bättre och snyggare kontaktledning. Den skulle t.ex. kunna göras som ett objekt av en av våra duktiga 3d-byggare och sen placeras ut med auto-gantry funktionen!
Ja, dom fungerande färjorna/fartygen/båtarna är ju "lok" och måste vara med i aktiviteter för att fungera.
Men här får man vara finurlig. Vissa båtar och färjor lägger man in som objekt och vissa använder man i aktiviteter. Så man inte får helt tomt på båtar i t.ex. Explore Mode.
Det brukar finnas många fler sätt att göra nått på, än ett!
Det som jag retar mig på i många rutter, är att det ligger en båt/färja mitt ute i vattnet nånstans. Och nästa gång man kör rutten ligger den såklart på samma ställe.... Det går ju att slippa ha det så, så varför inte????
http://pirpen.cjb.net/