Citat:
quote:Tidigare skrev Pson
Jag tycker att detta med hastighetsbegränsningar i viss mån är helt onödigt. 110 Km/h på en dubbelfilig motorväg med mitträcken är helt löjligt! Nej, fri hastighet vorde det bästa på motorvägarna.
Blir så förbannad när "grisarna" plockar farrsyndare som kör 30 Km/h för fort på motorvägen - vad orsakar dom egentligen?
Ökar risken för olyckor bara för det? Knappast.
Nej, polisen borde skydda samhället istället för att jaga fartsyndare. När det sker ett rån, då kan ta ta mig f-n inte komma - men jaga fortkörare det kan dom göra! [xx(]
Däremot, i tätbebodda områden tycker jag att det borde finnas hastighetsbegränsningar. Men 30 Km/h är lite väl långsamt tycker jag. Kanske 50 Km/h vore bättre. 
Med vänliga hälsningar Pson

|
Fri hastighet kan kanske tyckas vore 'manligt' - [:X] - men jag tror inte denna nation skulle klara det.
Dock kan jag hålla med om att 110 är i lägsta laget. Skulle kunna tänka mig 130. [8D] Högre (läs 'Fria') hastigheter skulle ställa krav
på flera filer än 2, precis som man ha på Autobahn i Tyskland - och inte ens där släpper jag på med mer än 150-160, det räcker[8D].
I övrigt instämmer jag med Pson's kommentar om vad vi tror P helst sysslar med - [xx(] - det är ju lätt ju...

[8)]
50 inne i städer / samhällen kanske skulle fungera på huvudleder / genomfartsleder, men jag anser själv att 30 nog är fullt tillräckligt,
det är faktiskt sällan man kör så mycket fortare än så...[8D]
Moving Steel on Land and Under Water