Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-29, 16:57   #7
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Jag tycker att detta med hastighetsbegränsningar i viss mån är helt onödigt. 110 Km/h på en dubbelfilig motorväg med mitträcken är helt löjligt! Nej, fri hastighet vorde det bästa på motorvägarna.

Blir så förbannad när "grisarna" plockar farrsyndare som kör 30 Km/h för fort på motorvägen - vad orsakar dom egentligen?
Ökar risken för olyckor bara för det? Knappast.

Nej, polisen borde skydda samhället istället för att jaga fartsyndare. När det sker ett rån, då kan ta ta mig f-n inte komma - men jaga fortkörare det kan dom göra! [xx(]

Däremot, i tätbebodda områden tycker jag att det borde finnas hastighetsbegränsningar. Men 30 Km/h är lite väl långsamt tycker jag. Kanske 50 Km/h vore bättre.

Med vänliga hälsningar Pson

Hej!

Ingen skulle klara att ha förnuft isåfall![V]
Om folk fick köra hur snabbt de ville så skulle det bli så rackarns många olyckor eftersom många skulle hålla 110 och många skulle köra som fan![xx(]

Ingen bra ide enligt mig![8)]

PS. När man nu byggt om vårat samhälle totalt(två lastbilar kan knappt mötas längre!) så är 30 en bra hastighet!
Lastbilarna kom i 70-90 innan och det finns dagis skolor längs med vägen![xx(]

Sen så är det ju ett faktum att de inte har något vett i att bygga korekt! Stoppstrecken är bakom hörn på hus(2m från korsning![xx(]) m.m![V]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu