Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-03, 17:39   #34
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Att få sakerna reparerade (garantin), är inga problem. Men vem vill lämna in nyss köpta saker på lagning och få tillbaka dom? Köper man nya saker ska dom väl hålla ett tag, innan dom kanske går sönder och behöver lagas? Det är nya saker jag köpt, inte begangnat!

Ska man köpa trasiga saker, som direkt måste skickas tillbaka för repration, så borde dom vara f.. så mycket billigare än hela saker.

Komplett kör med 14 dagar att ångra ett köp på, förutsatt att prylarna är obrutna. Nu är ju inte jag den som sitter och tittar på förpackning i 14 dagar efter jag köpt nått. Så pengar tillbaks är nog bara att glömma....

Pson: Hur kan du säga att sakerna verkar fungera som dem ska?????
50 grader varmt med pasta på. Jag har Arctic Silver III! Och 50 grader vare sig jag har sidan på eller inte. Låter det normalt? Nu har jag lyckats fått ner tempen något med 2 extra fläktar. Om tempen vandrar ifrån 46-56 grader upp och ner hela tiden (alltså hela tiden!), så kan man väl jämföra det med en tur i berg och dalbanan?

Visst kan man uppdatera biosen, men gäller garantin sen? Tror knappast det!

Sen är det ju andra saker också som får mig att tro att det är fel på moderkort eller processor. Jag har kollat i bios, Speedfan och PC Probe och det är samma resultat på temp, varv och volt.

CPU Usage visar att cpu´n nästan går för fullt, när den inte behöver det. Har kört ad-ware för att ta bort spyware och annat skit. Provade också att disable virusskyddet och det hjälpte inte heller....

Lessen att jag belastar er med mina problem, men man hoppas ju att nån har en bra idé. Eller vet vad felet är.

Jag kan bara gissa att det är nått fel på moderkortet eller processorn och att processorn får gå nästan för fullt hela tiden. Därav den höga värmen. Men det är ju bara vad jag tror?????

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu