Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-03, 17:12   #2
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard

Att hävda garanti på en datordel är svårt då det finns många fel man kan göra när man monterar kortet,Framförallt statiska stötar (ESD)
och det kan visa sig på det sättet du beskriver, men maila och fråga dom oftast byter leverantören ut kortet utan frågor.
Men brist på service är en av de risker man tar när man köper saker på nätet, själv vägrar jag köpa datorer och delar på nätet, det är många gånger bättre att betala lite mera och få den personliga servicen som det innebär att köpa i butik.

Men åter till ditt problem den för låga 3.3volt spänningen kan vara det som ger dig problem (låg spänning => hög ström => värme)
Har du flera kort i din dator ? isåfall prova med att ta ut alla kort utom grafikkortet och se vad som händer om spänningen stiger
koppla in korten ett efter ett och kolla spänningen mellan varje installation. eventuellt kan det vara nätdelen som är fel.
Du har väll anslutit båda kablarna från nätdelen den stora och den lilla 4poliga ? kolla även att bägge är tryckta i botten har varit med om att kontakterna har suttit löst och då kan diverse strul uppkomma.

Kolla spänningar och temperaturer i Bios det är de värdena som är mest exakta
Om du vill kan du maila mig din konfiguration dvs vad du stoppat in i datorn samt en skärmdump på de olika bilderna i asusprobe, så skall jag kolla om jag hittar nått som kan hjälpa dig
pussgurkan besöker inte forumet just nu