Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-01, 10:49   #7
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

tja, det här är bara kulmen på att vi har tröttnat på lan:s konstanta beskyllningar om att vi undanhåller kunskap, inte delar med oss av återanvändingsbara delar av våra modeller och annat.

Korsiverat posts av lan:
Jag har en dröm!
Att alla skulle kunna dela med sig av Gmax-filer dom gjort på detaljer. T.ex. Lokhjul, koppelstänger, domer, ångpannor, boggier mm,
Tegeltak, Tjärpapp- och plåttak, Tegelstens-texturer mm, ogräs, gräs, skog mm, laster till tåg, fordon mm. OSV....
Om vi skulle sluta med att vara knussliga och revirtänkande när det gäller förmågan att hantera Gmax, och istället dela med oss av våra alster till andra som kan "merga" in dom i sina egna konstruktioner, så skulle vi alla få ett långt större utbud av färdiga modeller till Trainz!

Janne och Tomas och ByPell
om nu snålheten skall bedra visheten, så har Ni naturligtvis rätt! Varför skall man publicera något, som man är sååååå suverän på att konstruera??? Jag hänvisar till Mike Banfield, som inte är rädd för att låta oss andra ladda ner hans Gmax-filer, det finns fler generösa själar i vår Trainz-gemenskap. Om (och när) jag får till något i Gmax är jag beredd att publicera detta för "nedladding", i Gmax-form.
Skall vi glömma skickligheten ett tag och försöka skapa en databank för Gmax-filer, eller skall vi kämpa på var och en för sig????

Alla,
jag märker att jag rört upp en massa grumligt vatten, några på det här forumet har nog inte fattat att det rör sig om en hobby. Att vara stolt över sina kunskaper i gmax och Trainz-technics må vara en sak, att stenhårt hålla det för sig själv är en helt annan sak. Om man kunde få en vettig ekonomisk vinst av sina kunskaper inom 3D-grafik vore jag den förste att jubla. Men tyvärr ser inte världen ut så, just nu. Men om vi (Ni) som kan, producerar och delar med oss av våra (Era) kunskaper, kanske vi (Ni) kommer på "grön kvist" någon gång.

Vi har ett gemensamt intresse, låt inte snöd vinning och egoistiskt tänkande hindra oss (Er).

Här är ett axplock av vad lan har sagt.. ända sättet att tyda detta är att vi i STW är snåla. Och sista raden ovanför är speciellt väldigt snäll NOT. Och tufftuff läs igenom detta och tänk om det var riktat mot dig då skulle du nog inte bli glad alls. Till slut blir det bara för mycket och man snetänder.

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu