Visa ett inlägg
Gammal 2003-10-14, 20:43   #9
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det jag skrev var ett par tips i all välmening. Självklart går det att få en rutt som är Stockholm-Mora men för att jag ska kalla den verklig då vill jag kunna SE att det är just den rutten. Jag vill se CST när jag rullar in. Jag vill kunna skymta Globen samtidigt som jag tittar ut och ser stadshuset. Alla dessa byggnader som behövs för att efterlikna verkligheten gör att det blir näst intill omöjligt.

Vad som däremot är väldigt möjligt är att dra lite spår och bygga upp ett "påhittat" landskap och sätta ut de rätta städerna och till och med få till rätt längd på rutten men för mig är det ingen verklighetsbaserad rutt. Då tycker jag Mazz, Hawks och Pierres rutter är betydligt bättre då de inte direkt har någon verklighetesanknytning och kan därmed se lite mer "påhittad" ut.

Så fort man bygger verklig rutter kommer folk direkt hugga på när den skiljer sig från verkligheten därmed ökar också svårigheten väldigt mycket. Vi har ju vår egen lilla niträkanre Kenny som ser alla fel på lok direkt. En del tycker inte om det medan andra gillar och tar åt sig och föbättrar sin modell.

Jag ville bara beskriva de grunder som ligger bakom varför jag skrev som jag skrev.

Fredrik besöker inte forumet just nu