Visa ett inlägg
Gammal 2003-10-14, 19:48   #6
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Citat:
quote:
Posted - 14 oktober 2003 : 19:36:31
--------------------------------------------------------------------------------
Har du testat e-buzz (här alltså) till att börja med?

Sedan www.banbyggarna.com

Sedan några ord om dina planer. Det är jättekul att du har tankar, idéer hur du vill bygga men som många andra här på foumet. Vi har sett otaliga människor som sagt att de ska bygga stora rutter som sedan inte blir något. För att bygga en verklig rutt behöver du otroligt mycket info för att kunna bygga den. Börja med en kortare rutt på kanske någon km och försök att få den så nära verkligheten du bara kan. Jag skulle nog säga att ensam är det omöjligt att bygga rutten Stockholm-Mora då det kommer ta säkert uppemot 1 år (säkert ännu längre) med tanke på alla objekt som finns utmed rutten.

Ska du sedan också lära dig gmax har du ännu längre tid innan du kommer bli klar. Låter jag negativ? Kanske det men jag vågar nog påstå att jag har lite erfarenhet av tidigare projekt som inte blivit något av. Sänk dina ambitioner lite och bygg en verklig kortare rutt. Det kommer du ha mycket större glädje av!

man kan försöka. föresten totte eller vad han heter har ju byggt en stor realistisk bana.

och kanske att det går åt beeep men jag kommer ändå inte att avstå från att försöka.
ingen kan stoppa mig! jag är oövervinnlig!!
gec44-9w besöker inte forumet just nu