Visa ett inlägg
Gammal 2003-07-04, 10:04   #61
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

nextuz: Jag har inte någonstans på detta eller nått annat forum, sagt att nån inte får ta betalt för sina modeller! Om nån vill ta betalt och andra vill köpa, så är det helt upp till dom.

Däremot har jag pratat om vad som kan hända om en börjar ta betalt och det är att det kan bli en kedjereaktion. Nästa vill ha nått för sina och nästa för sina o.s.v. Och då blir det inte roligt, varken för byggare eller användare (om allt bara ska handla om pengar!).

Tänk om jag skulle tagit betalt för textur-bilderna jag skickat till vissa forummedlemmar. Antingen skulle dom inte köpt dom, eller så skulle deras modeller bli payware, för att dom ska få igen det dom lagt ut......

Förstår inte hur ni kan vara så enkelspåriga? Det finns ju 2 sidor av allt, man får väga för och nackdelar. Ni snackar bara om fördelarna för byggaren, att han får något för allt jobb han lägger ner. Ni verkar inte se eller erkänna att det finns nackdelar med payware. Därför försöker jag berätta om dom här, så alla förstår att det finns sånna också!

Du har visst inte byggt nån rutt va? Även om man lånar objekt av andra, så är det ett hästjobb att bygga en rutt. Och det var tiden det tog att bygga, jag jämförde lite med att bygga ett lok/tåg (inte specifikt vad man byggt själv!).

Att säga som du gör, är att kasta skit på dom som bygger rutter. Verkar ju som du tror man smäller ihop en rutt på en fikarast!?????

Tillägg: Om/när jag kommer bygga modeller, så kommer jag göra det för att det är roligt och för min egen skull först och främst (för att jag vill ha modellen!). Modellerna kommer självklart bli freeware och finnas till för att glädja mig själv och dom som vill ha dom!

Blir jag bra på att bygga????? Och nån vill jag ska göra nått jag själv inte är intresserad av. Då struntar jag nog i att bygga det (för det kan ju knappast bli bra, om man inte vill ha det själv!?).

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu